Początkowo jako czynnik chłodzący stosowano od XIX wieku do lat 1920.
Został on wyparty przez czynniki z grupy fluoryzowanych węglowodorów, które mogły być stosowane przy niższym ciśnieniu roboczym w układzie chłodzącym.
Po wycofaniu fluorowęglowodorów stosowano czynnik R12 (dichlorodifluorometan), który miał dobre właściwości termodynamiczne i wolno ulatniał się z układu chłodzącego.W następnych latach stosowany był czynnik R134a (tetrafluoroetan) o dobrych właściwościach termodynamicznych, jest on jednak gazem cieplarnianym o bardzo wysokim indeksie GWP (1300).
W związku z tym w Stanach Zjednoczonych i Japonii producenci zostali zobowiązani do bardziej wydajnych układów chłodzących, co zmniejszy zużycie czynnika. W Europie samochody od 2011 roku miały być wyposażone w układy klimatyzacji, w których czynnik R134a miał zostać zastąpiony nowym, o indeksie GWP niższym niż 150. Koncerny motoryzacyjne zwlekały z wprowadzeniem nowych regulacji, ostatecznie weszły one w życie w 2014 roku.Oczywiście nie mniej istotne jest, aby całym zadaniem zajęli się fachowcy z odpowiednim doświadczeniem ? sprawdzona firma oferująca sprzedaż i montaż urządzeń do klimatyzacji zagwarantuje bezawaryjność i komfortowe użytkowanie.
W takim wypadku to producenci dbają o to, aby działała ona bez zarzutu i mogła stwarzać kierowcy możliwość komfortowej jazdy.
Podobnie jest w przypadku ciężarówek i autobusów.Właściciele konkretnego pojazdu mogą również znaleźć dla siebie lepszej jakości klimatyzację i postarać się o jej montaż.
W takim wypadku należy skorzystać z fachowej pomocy. Na szczęście obecnie na rynku usługowym działa wiele firm zajmujących się montażem klimatyzacji na przykład w tirach. Wiadomo, że tego rodzaju montaż musi zostać przeprowadzony w precyzyjny sposób, ponieważ w przeciwnym razie klimatyzacja zamontowana w pojeździe nie będzie sprawnie funkcjonować.