Wspomaganie treningu suplementami

Dodane: 07-06-2017 03:50
Wspomaganie treningu suplementami impact whey isolate

Dietetyk - Wikipedia

W toku studiów realizowane są m.in. takie przedmioty jak: anatomia człowieka, fizjologia człowieka, farmakologia, biochemia, mikrobiologia, chemia spożywcza, towaroznawstwo spożywcze, psychologia kliniczna, choroby wewnętrzne, żywienie w chorobach wewnętrznych, żywienie w chirurgii, pediatria, żywienie niemowląt, alergologia, żywienie w alergiach, podstawy onkologii, żywienie w chorobach onkologicznych, podstawy diabetologii, żywienie w cukrzycy, interakcje leków z żywnością, dietoterapia, toksykologia żywności, higiena i bezpieczeństwo żywności, analiza i ocena jakości żywności, diagnostyka laboratoryjna, prawo medyczne, parazytologia, genetyka.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Dietetyk


Dieta dopasowana do trybu życia

Odpowiednia dieta przy aktywnym trybie życia jest bardzo istotna, ponieważ jeżeli dostarczamy naszemu organizmowi za mało składników odżywcze zaczniemy czuć się zmęczeni i możemy doprowadzić swój organizm do bardzo złego stanu. Dlatego przy nagłej zmianie trybu życia z siedzącego na aktywny, dobrze jest udać się do dietetyka w celu ułożenie odpowiedniej diety.

Dużo również zależy od rodzaju aktywności; chodzenie na siłownię czy trening fitness wymagają innego rodzaju diety i innych składników odżywczych. Dieta powinna też zależeć od tego jak często wykonujemy ćwiczenia jeżeli wykonujemy je częściej to będziemy potrzebowali więcej węglowodanów i ogólnie więcej składników odżywczych w ciągu dnia.


Postacie suplementów dla sportowców - Wikipedia

Płynne suplementy ? składają się głównie z węglowodanów (50-70 %), białka (20 %), czasem z niską zawartością tłuszczu. Wzbogacane witaminami i składnikami mineralnymi. Rozcieńczane wodą lub mlekiem.

Sportowe batony ? Dostępne w sklepach dla sportowców. Najczęściej zawierają duże ilości białka i/lub węglowodanów, niekiedy z dodatkiem tłuszczy. Wzbogacane witaminami i składnikami mineralnymi. Stosowane jako przekąska między posiłkami, posiłek przed treningiem, uzupełnienie strat po wysiłku. Jeżeli w składzie występuje L-karnityna, chrom lub wyciąg z garcynia Cambogia, pomagają spalać tkankę tłuszczową, redukować masę ciała oraz zmniejszają apetyt4.

Żele węglowodanowe ? składają się głównie z węglowodanów (60-70 %), oraz nieznacznych ilości białka i tłuszczu w opakowaniu do wyciskania. Z dodatkiem BCAA, antyoksydantów, kofeiny, L-karnityny, minerałów4.

Sportowe drinki ? płyny wysoko węglowodanowe, uzupełniające zużycie glukozy podczas wysiłku oraz gaszące pragnienie. Uzupełniają straty jonów sodowych, dzięki czemu zapobiegają odwodnieniu w wyniku pocenia organizmu. Zawartość składników mineralnych wpływa pozytywnie na pracę mięśni.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Suplement_(kulturystyka)