Druk i reklama

się tak naprawdę zepsuło. Jedną z częstszych problemow jest to, że komputer lub laptop się nie włącza. Przyczyną może być praktycznie wszystko - od banalnych problemów z zasilaczem, po poważne usterki na płycie głównej. Dlatego w

Druk i reklama Czasem trzeba oddać drukarkę lub kserokopiarkę do serwisu:

Naprawa się nie opłaca?

Naprawa komputera bardzo często się opłaca. Zdarzają się takie awarie, że trudno stwierdzić co się tak naprawdę zepsuło. Jedną z częstszych problemow jest to, że komputer lub laptop się nie włącza. Przyczyną może być praktycznie wszystko - od banalnych problemów z zasilaczem, po poważne usterki na płycie głównej. Dlatego warto zanieść sprzęt do serwisu, ponieważ usterka może być banalna i niedroga w naprawie. Nawet jeśli nie mamy już gwarancji, ale za to nasz komputer sprawuje się jeszcze całkiem dobrze, to warto go serwisować,


Drukarka laserowa - definicja

Drukarka laserowa to rodzaj drukarki wykorzystującej w procesie drukowania światło lasera lub diod LED, w celu naelektryzowania bębna światłoczułego w ten sposób, aby naniósł on odpowiednią ilość tonera z zasobnika na drukowaną powierzchnię, który po utrwaleniu w podwyższonej temperaturze utworzy wydruk. Drukarki laserowe charakteryzują się bardzo wysoką jakością wydruku, a druk jest zwykle wodoodporny i o dużej trwałości. Ogólnie tego typu drukarki można podzielić na kolorowe, wykorzystujące przeważnie 4 różne tonery CMYK, i monochromatyczne ? używające wyłącznie jednego, czarnego tonera.

Drukarka laserowa tworzy wydruki poprzez umieszczanie cząstek tonera w odpowiednich miejscach na papierze albo innej powierzchni do zadruku. Zasada działania drukarek laserowych jest bardzo podobna do działania kserokopiarek i można wyróżnić tutaj kilka etapów:

Przygotowanie wałka ? wałek pokryty materiałem światłoczułym, np. selenem, OPC (ang. organic photoconducting cartridge) lub krzemem, jest elektryzowany.
Naświetlanie ? wałek naświetlany jest światłem lasera lub linijki diodowej LED, co powoduje, że miejsca naświetlone na wałku tracą swój ładunek elektryczny. Wyróżnia się jednak dwa odmienne podejścia do tego procesu:
W drukarkach typu write-black miejsca naświetlone odpowiadają punktom, które mają być zadrukowane, technika ta zapewnia uzyskanie głębszej czerni.
W drukarkach write-white miejsca naświetlone odpowiadają punktom, które mają pozostać niezadrukowane, technika ta zapewnia dokładniejszy druk detali.
Wywołanie ? w miejscach naświetlonych/nienaświetlonych toner jest przenoszony z magnetycznego wałka wywoływaczki (ang. developer) na wałek światłoczuły.
Przenoszenie ? toner z wałka poprzez dotyk przenosi się na papier, proces ten jest wspomagany zazwyczaj przez elektryzowanie ładunkiem przeciwnego znaku elektrodą umieszczoną pod papierem.
Utrwalanie ? karta papieru przechodzi między rozgrzanymi wałkami, gdzie rozgrzany toner stapia się i jest wprasowywany w kartkę.
Czyszczenie ? wałek światłoczuły jest zobojętniany i czyszczony z tonera, który nie przeszedł na papier.


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Drukarka_laserowa


Ulotki, wizytówki, szyldy - tak, są potrzebne

Bez gadżetów reklamowych ani rusz. Zwłaszcza, jeśli prowadzisz jakiś sklep, albo oferujesz jakieś usługi "dla ludności". No bo jak to - fryzjer bez szyldu i wizytówek, albo sklep c ciuchami bez ulotek? Nie ma opcji To jest po prostu konieczność. Właściwie to określenie gadżety reklamowe jest nomen omen niewłaściwe. Nie chodzi o to, żeby zarzucać klientów ulotkami, czy wciskać im wizytówki. Dobrze, żeby dać ludziom znać, że tutaj, o tak - właśnie tutaj, jest nowy sklep z fajnymi ciuchami. Albo solarium. Albo sklep z winem. Albo... No, dopiszcie sobie cokolwiek.